Les aigües del Port d’Aro tindran ben aviat una visita molt especial. El 12 de juny arribarà directament des d’Itàlia una de les joies històriques del mar, l’Eilean de Panerai. Es tracta d’un veler clàssic de fusta de 85 anys i 22 metres d’eslora construït per les llegendàries drassanes escoceses Fife. Aquest espectacular veler va ser adquirit i restaurat fins al mínim detall per la marca de rellotgeria italiana Panerai que l’ha convertit en una insígnia flotant. Ara, l’Eilean arriba al nostre Port, gentilesa del Soci d’honor del Club, Pere Quera 1887.
La relació de Panerai amb el món del mar ve de lluny, de fet, forma part dels seus orígens i és l’ADN de la marca. Molt abans de convertir-se en una marca reconeguda internacionalment, Officine Panerai era un petit taller que subministrava instruments de precisió navals per a la Marina Militar Italiana. El 1936, el mateix any en què es va construir l’Eilean, aquest fabricant va fer el primer prototip d’un rellotge subaquàtic per a missions d’immersió per a l’armada naval del seu país d’origen. Aquest primer model que portava el nom de Radiomir, ha estat el primer d’una exitosa trajectòria vinculada amb el mar. Cal tenir en compte que els rellotges de Panerai no van ser per a ús particular fins als anys 90. Durant el seu primer segle d’història la marca només produïa instruments per a encàrrecs exclusivament professionals i amb l’Armada Real Italiana com a principal client.
Com a reconeixement a la seva història i als aspectes que comparteixen els iots clàssics i l’alta rellotgeria, Officine Panerai ha promogut durant anys el Panerai Classic Yatchs Challenge. L’Eilean, de fet competeix internacionalment en diverses regates d’embarcacions clàssiques.
Ben aviat, el tindrem al Port d’Aro!