Aquest matí la regatista del Club Nàutic Port d’Aro, Cristina Pujol, ha atès els mitjans de comunicació al Club Nàutic Port d’Aro, després de classificar-se per als Jocs Olímpics de Tòquio 2020. Pujol, representarà la selecció espanyola en la categoria d’ILCA 6 en els pròxims JJOO que tindran lloc aquest estiu a la capital nipona.

Durant la torbada amb mitjans, Pujol ha explicat que la passió per la vela li ve de ben petita i que, precisament, es va iniciar en el món nàutic al Port d’Aro amb el seu avi, soci del Club. Pujol va començar amb les competicions amb 11 anys i, des de llavors, ha assolit múltiples victòries i marques a escala internacional, primer competint en classe Optimist i més tard a l’Europe i el 470, fins a arribar al Làser Radial que practica actualment.

Tot i que ara entrena a Gran Canària, Cristina Pujol ha reiterat que “a Platja d’Aro m’hi sento com a casa” i que és aquí on ha après a estimar la vela i, fins i tot, on va aprendre a nedar. Així mateix, la regatista ha reconegut que poder dedicar-se professionalment a aquest esport i aconseguir el repte d’arribar als JJOO ha suposat també fer sacrificis. “Amb els amics de tota la vida hi quedo un parell de cops l’any i veig molt poc a la família. Sóc nòmada, el sacrifici és estar sempre fora”, afirmava.

En ser preguntada per com l’ha afectat la situació de pandèmia, la regatista ha explicat que ha intentat aprofitar al màxim aquest any per preparar-se i que preveu que també els Jocs Olímpics estiguin marcats per les mesures de seguretat.

Cristina Pujol, que entrena una mitjana de 7 hores al dia, ha assenyalat que en la categoria d’ILCA6 en la qual competeix la perícia de l’atleta, les decisions tàctiques i la condició física són decisives en els resultats.

Rafel Arau, vicepresident del Club Nàutic Port d’Aro, ha reiterat que el Club continuarà donant suport a l’esportista en el futur com ha fet sempre i ha assenyalat que “estem convençuts que Cristina Pujol farà una magnífica actuació als Jocs Olímpics. És un orgull que formi part d’aquest Club.”

L’alcalde de Castell-Platja d’Aro, Il·lm. Sr. Maurici Jiménez, i el regidor d’Esports, Infància i Joventut del municipi, Sr. Pedro Torres, també han volgut felicitar la regatista per aquest èxit esportiu i han reivindicat l’aposta del consistori per promoure l’esport i l’activitat física. Maurici Jiménez ha agraït la confiança històrica que Cristina Pujol ha fet en el Port d’Aro i en el municipi, i ha expressat que “volem sumar el nostre compromís com a municipi amb el Club i amb els professionals de l’esport que es dediquen a les activitats nàutiques.” Per la seva banda, Torres també ha destacat que professionals com Cristina Pujol són un exemple a seguir i un referent per als nens i nenes del territori.

D’esquerra a dreta, Sr. Pedro Torres, Cristina Pujol, Il·lm. Sr. Maurició Jiménez i Rafel Arau, durant la trobada amb mitjans de comunicació.