• El projecte del nou port ha rebut 8 al·legacions de diverses institucions i d’alguns particulars, i ara és el Govern català qui ha de decidir.

• El president del Club Nàutic Port d’Aro es mostra satisfet que les al·legacions segueixin la mateix línia defensada per la junta directiva de l’entitat.

• El club es reunirà aviat amb el Govern de la Generalitat per avançar de forma coordinada en l’execució de l’obra del nou port de Platja d’Aro.

En l’Assemblea General Extraordinària del Club Nàutic Port d’Aro, celebrada aquest dissabte 12 d’agost, el president del club, Vicenç Arqués, ha explicat als socis l’estat actual del projecte de reforma del port de Platja d’Aro i ha detallat que totes les al·legacions que s’han rebut aposten per una obra sostenible. Arqués s’ha mostrat satisfet, ja que aquestes al·legacions segueixen la mateixa línia defensada per la junta directiva de l’entitat, per un nou port socialment i ambientalment integrador, que s’adapti a les necessitats reals dels socis, prioritzant la seva utilitat i funcionalitat, i amb el mínim impacte possible, pel que fa tant a la seva dimensió física com econòmica.

El president de l’entitat ha explicat a l’assemblea que, després que expirés el període per presentar al·legacions, la Generalitat ha notificat al club que se n’han presentat 8, la majoria provinents de diverses institucions com l’ajuntament de Castell-Platja d’Aro, Pesca o Patrimoni, així com algunes de particulars. Arqués ha recordat als socis del club que “havíem presentat al Govern de la Generalitat l’estudi d’impacte ambiental de diferents dimensions de bocanes, perquè aquest resolgui definitivament, ja que és a qui li pertoca fer-ho”. També ha assegurat que “ens reunirem amb els responsables del govern català pròximament, i demanarem una altra trobada amb l’ajuntament de Castell-Platja d’Aro per avançar, amb la major coordinació possible, cap a la voluntat expressada majoritàriament, ja que tenim al davant un projecte cabdal pel territori”.

Segona assemblea anual

Aquesta ha estat la segona assemblea que el Club Nàutic Port d’Aro celebra aquest any. La primera, ordinària, va tenir lloc el 22 d’abril. La d’aquest dissabte, extraordinària, s’ha celebrat per la voluntat de la junta directiva del club de facilitar l’assistència i la participació dels socis. En aquesta segona assemblea, el club també ha exposat l’estat actual de l’entitat i de la UTE que gestiona el port.