La regatista del Club Nàutic Port d’Aro, Cristina Pujol, participarà a la Christmas Race de Palamós, del 17 al 22 de desembre, mentre està lluitant per una plaça pels Jocs Olímpics de Tokio 2020 en la seva categoria de vela, làser radial, dins l’equip preolímpic espanyol. De fet, va quedar primera espanyola en el Campionat del Món del Japó, celebrat el passat estiu.

Aquest 2019, en què Pujol s’ha endut el campionat d’Espanya en làser radial a Múrcia, és un any decisiu en la seva carrera esportiva pel projecte olímpic que seguirà defensant en la pròxima cita: la Copa del Món de Gènova, l’abril del 2020.

S’inicia en la vela amb 9 anys

Nascuda a Barcelona, Cristina Pujol es va iniciar en el món de la vela als 9 anys de la mà del seu avi fins que als 11 anys va començar a competir en l’equip de regates del Club Nàutic Port d’Aro. Amb 21 anys ja era la novena millor regatista del món en la Classe Europa i es va arribar a posicionar entre les 10 millors del món en aquesta categoria. Ara defensa la Classe Làser Radial per aconseguir un dels seus somnis: classificar-se pel Jocs Olímpics de Tokio 2020.

A banda del Campionat d’Espanya aconseguit aquest 2019 a Múrcia, en el palmarès de Cristina Pujol hi figuren els següent èxits: TOP 10 al Campionat del Món, TOP 10 al Campionat d’Europa Juvenil, 3a en el Campionat del Món per Equips, 3 cops Campiona d’Espanya, Campiona de la Copa d’Espanya, Campiona d’Espanya Juvenil i Campiona de la Copa d’Espanya Juvenil.