La Generalitat aprova l’estudi d’impacte ambiental i enterra el dic de 270 metres de la bocana del Port d’Aro | Club Nautic Port d'Aro
El Diari Oficial de la Generalitat (DOG) ha publicat la resolució de Medi Ambient a favor de l’alternativa 1 de bocana dins el projecte del nou port de Platja d’Aro. Amb data 19 de gener de 2018, la resolució és favorable a la construcció de la bocana petita de les quatre possibles i la més respectuosa amb el medi ambient.

En paraules del president del club, Vicenç Arqués, “hem aconseguit la bocana que ens permetrà fer un port socialment i ambientalment integrador, que s’adapti a les necessitats reals dels socis, prioritzant la seva utilitat i funcionalitat, i amb el mínim impacte possible a nivell de dimensió física i econòmica.”

La bocana aprovada, segons consta en la resolució, modifica la part interior del dic d’abric sense tocar la posició del morro actual i canvia l’alineació del contradic a fi d’esmorteir l’onatge que accedeix a la dàrsena. El nou contradic gira 41º en planta cap a l’exterior i augmenta la seva longitud uns 12 metres, fet que provoca que s’hagi de reduir l’esplanada de vela actual per tenir una amplada de bocana de 47,5 metres en la part exterior.

Nou període per a presentar el projecte definitiu
A partir d’ara, al no fer-se la bocana inicial que incloïa el projecte de reforma del port, caldrà reestudiar-lo i presentar noves propostes per assegurar la seva viabilitat econòmica. D’aquesta manera, s’obre un nou període per a presentar el projecte definitiu del port, que inclogui l’alternativa 1 de bocana, i els estudis econòmics pertinents. En aquest sentit, “tenim la certesa que la Generalitat serà receptiva als informes que els presentem en concordança amb la bona sintonia que sempre ens ha mostrat en les diverses reunions que hem anat celebrant”, explica el president del club.

Paral·lelament, caldrà posar en marxa la tramitació del pla especial que cal que l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro aprovi, i que està previst que es presenti durant el primer semestre de 2018, segons s’ha acordat en les darreres reunions mantingudes amb el club. De moment, el club començarà a fer, en els propers mesos, alguns treballs inicials al port com l’adequació del pantalà de la benzinera per millorar aquest servei.

L’estudi d’impacte ambiental, presentat el març de 2017
La resolució de la Generalitat arriba després que la UTE que gestiona el Club Nàutic, formada pel club i la promotora Sierra de Mias, presentés, el passat més de març, un estudi d’impacte ambiental de diferents dimensions de bocanes perquè el govern català resolgués definitivament quina formava part del projecte de reforma del port de Platja d’Aro.

El projecte de l’anterior junta incloïa una bocana desmesurada que va despertar un gran rebuig social, tant pels socis del club com pels ciutadans de Platja d’Aro i els ecologistes. De fet, va ser l’elevat impacte paisatgístic i ambiental d’aquest primer projecte el que va evitar que la Generalitat l’aprovés definitivament.

La junta del Club Nàutic Port d’Aro continua treballant per anar assolint els objectis marcats a l’inici del mandat, ara fa dos anys, sota el concepte general que el club és del soci.

Consulta la resolució publicada en el DOG aquí.