Després d’un any de negociació, el Club Nàutic Port d’Aro i l’empresa titular de la anterior concessió del port, la promotora Sierra de Mias, han tancat un acord, signat notarialment el passat 17 de febrer, que eleva la participació del Club d’un 40 a un 50% dins la Unió Temporal d’Empreses (UTE) adjudicatària de la concessió per a la gestió del port. L’acord també corregeix el desequilibri dins el Comitè de Gerència de la UTE, on el Club ha aconseguit una representació equitativa entre totes dues parts.

Aquesta major participació del Club suposarà, com assegura Vicenç Arqués, president del Club Nàutic Port d’Aro, “tenir més poder de decisió i poder treballar més activament pel port que volem, assolint així un dels principals objectius que ens vam marcar quan vam entrar a dirigir el club”. Segons Arqués, “estem molt contents d’haver arribat a aquest punt perquè el Club és del soci i el soci ha de poder decidir sobre els seus amarradors i sobre la gestió del port esportiu de Platja d’Aro”.

Els amarradors, en primer lloc pels socis del club

L’acord també permet que els socis amb els antics drets d’ús dels amarradors interessats en renovar-lo ho han pogut fer en les millors condicions. Amb aquest punt, l’acord reverteix la situació inicial d’adjudicació de la totalitat dels amarradors en favor de Sierra de Mias, afavorint, a més, que el Club pugui decidir sobre els seus amarradors i acotar-ne els costos de manteniment durant els pròxims 25 anys de concessió.

Un altre dels punts clau que ha centrat la negociació entre les dues entitats és que tots els socis que han volgut renovar el dret d’ús de les diferents eslores ho han pogut fer, sense establir cap tipus de diferència entre les petites i les grans embarcacions. Amb aquesta acció, s’ha evitat qualsevol tracte desfavorable cap a les embarcacions petites, una de les principals crítiques cap al projecte de l’antiga junta directiva.

Un port adequat a les necessitats del soci

El proper objectiu del Club Nàutic Port d’Aro és adequar les instal·lacions del port de Platja d’Aro per respondre a les necessitats del soci a partir d’aconseguir un projecte de renovació amb el mínim impacte possible a nivell de dimensió física i econòmica, i també de respecte pel medi ambient. Segons el president de l’entitat, Vicenç Arqués, “volem que el nou port esportiu s’adapti a les necessitats reals del soci i que sigui socialment i ambientalment integrador”.

Arqués explica que “en aquests moments, el projecte de la bocana encara no s’ha resolt amb la Generalitat, després que, des de la UTE, presentéssim un nou estudi d’impacte ambiental”. Arqués recorda que “el projecte de l’anterior junta incloïa una bocana desmesurada que va despertar un gran rebuig social, tant pels socis del club com pels ciutadans de Platja d’Aro i els ecologistes”. El president del Club afegeix que “va ser precisament l’elevat impacte paisatgístic i ambiental d’aquest primer projecte el que va evitar que la Generalitat l’aprovés definitivament”.