• El club posa en marxa un nou model de gestió de vela per fer l’activitat més rentable i preveu la incorporació d’un nou director esportiu.
  • L’assemblea de socis aprova una nova baixada de quotes a partir de l’1 d’abril per segon any consecutiu després de l’arribada de la nova junta.

El Club Nàutic Port d’Aro oferirà aquest estiu el seu primer casal de vela que anirà dirigit a nens a partir de 7 anys. Aquesta acció forma part del nou model de gestió de vela del club que es començarà a aplicar a partir d’aquest 2018 per fer més rentable l’activitat.

En l’Assemblea General Ordinària que va tenir lloc el passat dissabte 24 de març, el president del club, Vicenç Arqués, va explicar als socis que el club incorporarà un nou director esportiu, Frederic Bru, i que la gestió de l’Escola de Vela, el Casal d’Estiu i la vela escolar anirà a càrrec de Santi Isbert, provinent de l’Escola de Sant Pol de S’Agaró, qui té una gran experiència en el sector. Aquesta reorientació de l’activitat de vela també contempla que, per 2018, el club imputarà el 100% de l’activitat de vela a la UTE, un compromís que ja s’ha acordat amb el soci de concessió.

Nova baixada de les quotes a partir de l’1 d’abril

L’assemblea de socis va aprovar, per unanimitat, una nova baixada de les quotes de manteniment dels amarradors, per segon any consecutiu després de l’entrada de la nova junta, el gener de 2016. La quota es redueix dels 47,98 euros/m2 any actuals als 42 euros/m2 any i es començarà a aplicar a partir de l’1 d’abril. Des de 2015, les quotes de manteniment s’han reduït un 18%.

Tal com va explicar, Jaume Casanovas, tresorer de la Junta Directiva del Club Nàutic Port d’Aro, per confeccionar el pressupost del club per 2018 s’ha fet un gran esforç per abaixar, novament, la quota anual de manteniment i per consolidar la baixada del lloguer dels amarradors, iniciada el 2016, i que oscil·la entre un 20 i un 50%, segons el tipus d’eslora.

L’assemblea del club va aprovar per unanimitat els comptes de 2017 del club i la UTE i el pressupost per 2018.

Situació de la nova concessió: s’han atès totes les peticions dels socis

Durant l’assemblea, el president del Club Nàutic Port d’Aro, Vicenç Arqués, va exposar l’estat actual del projecte de la nova concessió i del nou port de Platja d’Aro. Va recordar que, després que la Generalitat de Catalunya resolgués a principis d’any l’estudi d’impacte ambiental a favor de la bocana que suposa fer menys canvis a l’actual i la més respectuosa amb el medi ambient, a partir d’ara, el club ha de tornar a estudiar el projecte del port i presentar noves propostes per assegurar la seva viabilitat econòmica.

En aquest sentit, Arqués va subratllar que en el dibuix del nou port s’han tingut en compte a tots els socis que volien renovar, els quals ja han fet la reserva, i totes les seves peticions i observacions per intentar donar al soci l’amarrador que volia. El president va deixar clar que dels 299 expedients que es van renovar, en un 95%, s’ha donat al soci la solució que volia.

El president va afegir que, a l’espera de començar el gruix de les obres del nou port, el club intentarà que la reparació del pantalà de la gasolinera estigui acabada abans de l’estiu.