En el marc de l’Assemblea General Ordinària del Club Nàutic Port d’Aro, celebrada dissabte a Platja d’Aro, l’entitat va informar als socis que “la Generalitat ha posat a exposició pública el projecte del nou port i ha obert un període de 30 dies hàbils per presentar al·legacions que va començar dimecres passat”.

El president del Club Nàutic Port d’Aro, Vicenç Arqués, ha manifestat que “és una bona notícia que el projecte estigui a exposició pública ja que és el moment que la massa social es mogui, que ciutadans, entitats i administracions compromesos amb el projecte i el territori donin la seva opinió per aconseguir un port i bocana respectuosos amb els ciutadans i amb el medi ambient”. Arqués també ha explicat que “amb les manifestacions recollides a través de les al·legacions, serà la Generalitat qui haurà de resoldre, finalment, quin projecte de reforma s’aprova definitivament”.

Arqués ha recordat que “des del club ja vam presentar al Govern català l’estudi d’impacte ambiental de diferents dimensions de bocanes, el qual forma part del projecte de reforma que s’ha posat a exposició pública i que es pot consultar al web del Departament de Territori i Sostenibilitat”. Segons el president de l’entitat, “des del club volem que el projecte del nou port sigui socialment i ambientalment integrador i que s’adapti a les necessitats reals dels socis, prioritzant la seva utilitat i la seva funcionalitat, i també que tingui el mínim impacte possible a nivell de dimensió física i econòmica”.

Reducció de les quotes dels socis amarristes

L’assemblea anual del club també ha aprovat reduir un 12% les quotes de manteniment dels amarradors a partir de l’1 de juliol d’aquest any. Amb aquesta decisió, l’aportació anual del soci amarrista, que és el primer cop que es redueix en els 33 anys d’història del club, se situarà en els 45 euros/m² i permetrà a l’entitat deixar de ser un dels clubs nàutics més cars de Catalunya. La decisió forma part d’una tendència a la baixa, iniciada per la nova junta directiva de l’entitat, la qual treballa amb l’objectiu de reduir les quotes un 10% més de cara al 2019.

En aquest sentit, el president del club també ha remarcat que, des de la nova concessió, l’1 d’abril de 2016, també hi ha hagut una reducció de les tarifes del club pel lloguer d’amarradors. Així, el preu pel lloguer d’amarradors per a embarcacions de 6 i 7 metres d’eslora s’ha reduït un 50% i per a embarcacions de 8 a 15 metres d’eslora, una mitjana del 35%. Amb aquesta baixada, que afavoreix les embarcacions petites, les tarifes de lloguer del club se situen entre les més competitives de la Costa Brava.

L’augment del 40 al 50% de participació del club dins la Unió Temporal d’Empreses (UTE) i l’equitat acordada en el Comitè de Gerència, on tant el club com Sierra de Mias han passat a tenir-hi 2 representants cadascun (abans Sierra de Mias n’hi tenia 3 i el club, 2); ha permès al Club Nàutic reduir despeses i optimitzar l’organització interna de l’entitat.

El president del Club Nàutic Port d’Aro, Vicenç Arqués, ha explicat durant l’assemblea que l’acord aconseguit amb la promotora Sierra de Mias, després d’un any de negociació, ha revertit la situació inicial d’adjudicació de la totalitat dels amarradors en favor de Sierra de Mias, afavorint que el club pugui decidir sobre els seus amarradors i acotar-ne els costos de manteniment durant els pròxims 25 anys de concessió.

Arqués també ha explicat que l’acord ha permès que els socis amb els antics drets d’ús dels amarradors interessats en renovar-lo, que han estat uns 300, ho han pogut fer en les millors condicions i que tots els socis que han volgut renovar el dret d’ús de les diferents eslores ho han pogut fer, sense establir cap tipus de diferència entre les petites i les grans embarcacions.

L’assemblea anual de socis del Club Nàutic Port d’Aro també va aprovar, per unanimitat, la liquidació de l’exercici 2016 i el pressupost per a l’exercici 2017.

*Podeu consultar el projecte executiu que ha posat a informació pública la Generalitat al seu web: https://tauler.seu.cat/pagDetall.do?idEdicte=105636&idens=1&lang=ca&changeLang=true